Holdbeskrivelser

Strong by zumba

Stop med at tælle gentagelser men bevæg dig til musikken. STRONG by Zumba er en træningstime som kombinerer kropsvægttræning, med cardio og plyometrisk træning - alt sammen til musik der er specifikt designet til at matche bevægelserne.

Timen er sammensat af klassiske bevægelser som squat, lunges, høje knæløft, armstrækninger, planke med mere og tro mig – musikken skal nok hjælpe dig gennem programmet.

Alle der har lyst til at udfordre sig selv med sved på panden kan være med til denne fede træningstime, som virkelig får kcal tælleren til at løbe stærkt!
 

 

Puls & styrke

På Puls/Styrke-timerne kombinerer vi styrketræning og konditionstræning. Det er en intensiv time, hvor du får trænet hele kroppen. Puls/Styrke er et hold for dig som ønsker høj intensitet og masser af energi i din træning. 
Timen kan bygges op på mange forskellige måder. Du får altså en alsidig og varieret træning, hvilket gør at det aldrig er kedeligt at komme til Puls/Styrke. De oftest brugte redskaber er vægtstænger med skiver, håndvægte, kettlebell, elastikker og step bænke. 
Teknikken vil blive forklaret inden øvelserne og instruktøren vil hjælpe dig med at rette din teknik undervejs i timen. Instruktøren motiverer og guider dig igennem hele timen og sikrer at stemningen og energien er i top. 
 

 

Ashtanga Yoga

Yogic tradition is the ancient way of life, older than 10.000 b.c. There are various styles of yoga evolved from its core principles in the later phase and every approach benefitted mankind. Yoga is a well defined key or manual to your body, mind and soul. 

Yoga in our sessions deal with the specific vinyasas - flow of postures (asanas) those activates parasympathetic nervous system to provide flexibility and calmness to the body and mind. 

To provide maximum benefit , - 1hour sessions are divided in two parts, usually starts with warm - ups. Simple flexibility asanas for muscle relaxation, vinyasa flow to increase flexibility of joints and ends with calm down asanas and healing poses and breathing exercise to benefit mind, lungs and nervous system. 

About the instructor: 
Srinivasa Murthy is a senior Design engineer by profession, certified Yoga professional from Yoga Alliance International and Yoga Alliance India. 

Beyond that he is from a traditional Indian family, Essence of Ashtanga Yoga, Hatha Yoga and Raja yoga are passed down through generations from his ancestors as part of family tradition. He has been practising Ashtanga yoga since he was a few years old

 

Mave, baller, lår, ryg

På dette hold får Du en alsidig og varieret træning, med det mål, at forbedre Din fysik, sundhed og velvære. Fokus er træning af kroppens store muskelgrupper; ben, baller, ryg og mave, samt forbedring af Din muskeludholdenhed. Timen kan være bygget op som samlet og/eller stationstræning og der gøres brug af redskaber som, fx stepbænke, elastikker, kettlebells og håndvægte. Som instruktør vil Jeg motivere og guide Dig gennem en time, med høj energi , krydret med god musik. Det bliver aldrig kedeligt, at komme til MBLR. Glæd Dig!:-)
 

 
Yolates

Yolates er et mix af mindsettet fra yoga og de bedste corestyrkeøvelser fra pilates. Det er også en blanding af gode strækøvelser fra yoga og super mobilitetsøvelser fra pilates.

Jeg er normalt pilatesunderviser, men kan godt lide også at tage de lange stræk og en lidt friere tolkning af pilates ind i undervisningen, for også at arbejde med pausen (det aktive stræk) som et element af træningen. Men styrkeøvelserne vil kunne genkendes som pilatesøvelser for ryg, skulder, nakke, mave, baller og lår.

Undervisningen er i bare fødder og på måtte, stående, siddende og liggende. Redskaber vi gør brug af, kan være foamroller,  stor bold, og små massagebolde.

Der afsluttes hver gang med en afspænding .

Undervisningen er for alle – det kan være ”ugens mobilitetstræning” for nogen, eller den gode ryg og mavetræning for andre.

 

TRX stræk og styrke

En yoga og pilates inspireret træning hvor vi bruger TRX remmene og træner styrke og masser af smidighed til hele kroppen. Det er ikke en sveddryppende time, men en time der foregår i et roligt tempo, så der er tid til at fordybe sig i øvelserne og arbejde med balance, vejrtrækning og sampil mellem kroppens muskler.

 

TRX

TRX® Suspension Training® er en revolutionerende metode til at træne funktionelle bevægelser, udelukkende med din egen kropsvægt som modstand.  Med TRX® Suspension Trainer™ kan du udføre hundredvis af øvelser, som opbygger styrke, smidighed, balance,  mobilitet og forebygge skader, alt sammen med præcis den intensitet, du selv vælger.

 

 

 

Stott pilates

Stott-pilates bygger på Joseph Pilates oprindelige principper hvor stabilitet samt træning af kropskernen, kontrol og kvalitet i træningen er nøgleord. Stott-pilates er en videreudvikling af den oprindelige metode og har inkorporeret nutidens viden omkring kroppen i konceptet. Udover de oprindelige principper retter træningen sig mod at skabe optimale betingelser for rygsøjlen. Vi arbejder således hen imod at skabe en neutral rygsøjle samtidig med at resten af kroppen bliver stærkere. Med stott-pilates skaber du en krop i balance.

 

 

Ryghold

Rygholdet er for dig som har ondt i ryggen eller som gerne vil forebygge evt. rygproblematikker samt træne dig til en stærk og sund ryg. Fokus er på de dybe ryg- og mavemuskler samt på ryggens og skuldrenes stabiliserende muskler.

 

 

 

 

 

Seniorpump

Holdet henvender sig til seniorer der ønsker en god alsidig styrketræning af hele kroppen, med fokus på at opbygge og bevare muskelstyrke, samt opbygge større bevægelighed i bla. Skulder, ryg og hofte m.m. Der arbejdes med mobilitets øvelser af skulder, ryg og hofte med elastik og foamroller, for at opnå større bevægelighed. Enkle balanceøvelser, for at opnå større stabilitet i kroppen. Basis funktionelle styrkeøvelser med egen kropsvægt, pump stang og håndvægte. 
ALLE er selvfølgelig velkomne uanset om man er senior eller ej. 

Bodybike

Body Bike er populært sagt "Aerobic på cykel". Det er holdtræning på specialbyggede cykler, hvor instruktøren tilrettelægger "ruter" i takt til musikken. Hvis man vil smide et par kilo, er denne form for motion ideel, da man forbrænder mange kalorier. Hvis man ønsker at konditionen skal forbedres kan man ikke ønske en bedre form for konditionstræning.

 

 

Hjertehold

Hjerteholdet er et lukket hold for medlemmer af hjerteforeningen. Medlemmer af centeret kan deltage på holdet uden at betale, mens medlemmer af hjerteforeningen som ikke er medlemmer af centeret betaler 35 kr. pr. gang. Holdet består af 30 minutters bodybike og 45 minutters holdtræning  

Ønsker man kun at deltage på enten bike eller i holdsalen er dette også muligt. Efter bike er der ti minutters pause, efterfulgt at træning i holdsalen kl. 10.40. Prisen er den samme. 

 

Morgengymnastik ved Else

Gang i hele kroppen - både puls- og muskeltræning. Vi bruger bl.a. elastikker, håndvægte, kettlebell, stor og lille bold, etc. - altså øvelser, der alle arbejder med smidighed, mobilitet, muskelopbygning, kropsholdning, etc. Ligeledes vil hver time indeholde balanceøvelser samt udstrækning/afslapning. 

 

Ball room fitness

Ballroom Fitness er et træningskoncept, som kombinerer dans og aerobic.
Holdet henvender sig til alle uanset niveau og alder, og der kræves ingen dansepartner.
Træningen forløber som en aerobictime, men øvelserne er baseret på grundtrinene og grundrytmerne fra de klassiske danse – vals, tango, cha cha cha, jive, samba, rumba, slowfox, etc., kombineret med traditionelle fitnessøvelser.
Kombinationen af dans og fitness giver et højt energiniveau, man får sved på panden og pulsen op. Samtidigt styrkes kondition, koordination, balance, smidighed, kropsbevidsthed, rytmesans osv.
Kort sagt: Dans og fitness i skøn forening til masser af inspirerende dansemusik. Det er sjovt, det er god motion, alle kan være med og blive "Vild med Dans", hvis man ikke allerede er det i forvejen.

 

Yoga ved Else Møller Andersen

Styrke, fleksibilitet, balance, koncentration, åndedrætskontrol, kropsbevidsthed er områder, der arbejdes med, igennem forskellige positioner.
En time vil altid bygges op med en god opvarmning efterfulgt af et program med forskellige fokuspunkter fx balance, styrke, rotationer, bagoverbøjninger, etc. – i siddende, liggende, stående stillinger.
Endelig sluttes der hver gang af med afspænding
Jeg har i DGI gennemført et kursusforløb med fokus på Hatha Yoga og deltager fortsat i relevante kurser. Samtidig hermed lader jeg mig inspirere ved at følge forskellige yogahold.