Foreningen

Firmaidræt Struer startede den. 8. februar 1967. Det hele begyndte med at der var nogen på slagteriet i Struer, der gerne ville spille fodbold, og der kom andre arbejdspladser til, der også gerne ville være med. Man tog kontakt til Dansk Firma Idræts Forbund (DFIF) i København, og der blev holdt stiftende Generalforsamling i Struer, hvor der var nogle personer der hver lagde 100.- ud til startkapital. Man fik senere pengene tilbage gennem DFIF, og Dansk Tipstjeneste. Dengang skulle man være medlem gennem en arbejdsplads for at dyrke en idræt i Firmaidræt Struer, i dag kan alle være med, om man er arbejdsløs, pensionist, eller på efterløn er ligegyldigt.

Vi vil i Firmaidræt Struer gerne ramme så bredt som muligt, kort sagt der skal være plads til alle.

Det vi kan tilbyde i Firmaidræt Struer i dag, er meget forskelligt fra dengang, som eksempel kan nævnes at vi i 1998 startede noget der hedder Plejehjemmets dag, det er for alle Plejehjem i Struer Kommune, selvom man er flyttet på Plejehjem kan man jo godt mødes med andre og have det sjovt.

Hver anden mandag mødes alle Plejehjem i Vest Bowl og bowler i 2 timer, og det er en oplevelse at se de ældre, hvor meget de går op i det, og de lever i højeste grad op til mottoet:

Man bliver aldrig for gammel til at lege.

Struer Fitness er startet op af Firmaidræt Struer, og er et Fitnesscenter for alle.

Yderligere info: www.struerfirmaidraet.dk

Vores Motto er: Hvad mange af os mest af alt behøver, er nogen, som får os til at gøre det, vi kan.

Så vi kan med rette i Firmaidræt Struer sige, at det er en forening for alle, uanset alder.

Formand.

Flemming Odde

Desuden tilbyder vi gratis uddannelse til vores frivillige ledere i Firmaidræt Struer.

Andre tilbud fra Firmaidrætten